Közvetlen befecskendezés
A TLDI® (kétütemű alacsony nyomású közvetlen befecskendezés) egy hatékony közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer, amely a hagyományos karburátoros kétütemű csónakmotorhoz képest csökkenti a károsanyag-kibocsátást, miközben jelentősen növeli az üzemanyag és az olaj arányos keverését. A TLDI® csónakmotor olyan csendes és alacsony fogyasztású, mint egy négyütemű csónakmotor, de ereje megegyezik a kétütemű csónakmotorokéval.
1998-ban az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) új szabályozást bocsátott ki az Egyesült Államokban. Az előírások célja, hogy csökkentse a csónakmotorok szennyezőanyag-kibocsátását. Az EPA 2006 előírása minden csónakmotorgyártó cég modelljeire vonatkozik, legyen az négy- vagy kétütemű csónakmotor. A TLDI® technológiával ellátott valamennyi motor eléri vagy meghaladja az EPA 2006 követelményeit. A Tohatsu AX sorozatszámra végződő modelljei vagy az újabb CARB 3-STAR is megfelel minden környezetvédelmi emissziós előírásnak.
Befecskendező
A magas nyomású rendszer a befecskendezőn keresztül egyenesen bekényszeríti az üzemanyagot a hengerbe, akár 1000 PSI nyomáson is. A magas nyomású rendszer nem kever levegőt vagy csak kevés levegőt kever az üzemanyaghoz, így az üzemanyagcseppek sokkal nagyobb méretűek lesznek és nem égnek el hiánytalanul. Ezért a magas nyomású rendszer okozhat nagyobb üzemanyag fogyasztást, valamint nagyobb terhelést a csónakmotor alkatrészei számára. Az alacsony nyomású rendszer (TLDI®) arányosan keveri az üzemanyagot és a levegőt, nagyon alacsony, akár 80 PSI nyomáson, ezért az üzemanyagcseppek mikroszkopikus, 10 mikronnál is kisebb méretűek is lehetnek. Ezáltal éri el a TLDI® rendszer, hogy az égés teljes, a károsanyag-kibocsátás pedig alacsony legyen.
Amellett, hogy a Tohatsu kétütemű TLDI® motoroknak drasztikusan csökkent a károsanyag-kibocsátása, jelentősen csökkent üzemanyag fogyasztásuk is. Ezen túlmenően a TLDI® csónakmotorok más kétütemű karburátoros csónakmotorokkal szemben is számos előnyt kínálnak:
• gyorsan indulnak − kedvezőtlen időjárási körülmények között is;
• a felhasználó állíthatja az alapjáratot, az elektronikusan vezérelt gázadással akár trollingozási sebesség is megoldható;
• sima, egyenletes alapjárat, amely lényegesen kevesebb rezgést, rázkódást eredményez;
• csendes és gyakorlatilag füstmentes működés kellemes hajózáshoz;
• nincs szükség előre kevert üzemanyag mixre.
TLDI: ECU elektronikus rendszer
A TLDI® technológia ECU elektronikus rendszere elektronikusan ellenőrzi a csónakmotor teljesítményét, és biztosítja az adott fordulathoz szükséges pontos mennyiségű olajat, ami a többi kétütemű karburátoros csónakmotorhoz képest akár 30%-kal csökkenti az olajfogyasztást, valamint a kipufogófüstöt.
A két ütem legnagyobb előnye a súlyban jelentkezik: a kétütemű csónakmotorok jelentősebben könnyebbek négyütemű társaiknál, mivel a négyütemű csónakmotorokban sokkal több alkatrész található. És minél nehezebb egy hajó, annál kisebb teljesítményre, sebességre képes.
A TLDI® technológia előnyei csak a nagyobb teljesítményű motoroknál jelentkeznek. Nagy teljesítményű csónakmotorok esetében jelenik meg a tényezőként a súlykülönbség, ezeknél már érezhető a jobb gyorsulás, ami kis teljesítményű motoroknál észrevehetetlen vagy csak minimális különbséget tesz ki. A másik fő ok, hogy a TLDI® technológia ECU elektronikus rendszere és az elektronikus üzemanyag szivattyú kis motorokba nem építhető be. Ezeket a rendszereket külső akkumulátor működteti és ez nem minden csónakmotorra köthető.
Tohatsu TLDI
A TLDI® rendszer sokkal kedvezőbben fogyaszt, mint más kétütemű rendszerek. Fogyasztásban felveszi a versenyt a négyütemű csónakmotorok fogyasztásával.
A TLDI rendszerű csónakmotorok a kétütemű csónakmotoroknál szokásos TC-W3 speciális olajat használják üzemanyagrendszerükben. Fontos, hogy az olaj félig vagy teljesen szintetikus legyen. A hagyományos ásványi olaj TLDI® rendszerben való használata nem ajánlott.
Az előírt karbantartások ugyanazok, mint a többi csónakmotor esetében. A Tohatsu azonban a biztonságos működés érdekében javasolja a vízkerék (impeller) évenkénti cseréjét, továbbá a kompresszor hajtószíj, valamint a lég- és üzemanyagszűrő 2 évente vagy 200 üzemóránként történő cseréjét.
A TLDI® rendszer a külső csónakmotorokkal szembeni valamennyi elvárásunkat teljesíti. Kimagasló teljesítményt nyújt, miközben kivételes az üzemanyag- és olaj megtakarítása. A TLDI® csónakmotorok működése rendkívül környezetbarát, káros anyag kibocsátásuk megfelel a legszigorúbb EPA-előírásoknak is. Egyenletes járást biztosít mind nagy gyorsulásnál, mind alapjáraton, 700-as fordulatszámon is. A fejlesztések során kialakított speciális légbeömlő jelentősen csendesebb működést eredményez.
A TLDI® rendszer elnyerte a Motorboating magazin Editors’ Choice Award díját.
Katalógusunkban megtalálható TLDI motorokért kattintson ide